2014. július 12., szombat

51. fejezet / Zene, szabadság, Grease!

Mottó: Erre valók a testvérek. Hogy szekálják egymást, hogy megnehezítsék egymás életét. A gyerekek ebben nőnek fel, és ettől edzőnek meg. Ez adja az alapot a felnőtt élethez. 



* * *



Reggel a húgom bejött, és tök normálisan megkérdezte, hogy nincs-e kedvem elmenni vele strandra. Nemet mondtam. Utána a bátyám rontott be, hogy arra gondolt elmehetnék vele délután az órájára. annyit mondtam, még elgondolkodok rajta. Később felkeltem, és rávettem magam, hogy elmenjek vele. A bátyám "színjátszó" kört vezet a helyi középiskolában. Én a leghátsó sorban meghúzódva figyeltem őket, közben a fülembe folyamatosan zene bömbölt, hogy elfelejtsem a tegnap esti dolgot. Nem hiszem el, hogy dalt írt belőle. Nem mintha nem tetszene meg ilyenek, mert tetszik, csak... W.A.O!

Egészen addig meghúzódva figyeltem a többieket fent a színpadon, míg egy srác rám nem bökött. Próbáltam figyelmen kívül hagyni, de nem ment. Folyamatosan a fejemet ráztam, de továbbra is engem hívtak  színpadra. A bátyám pedig még tette alá a lovat. Kiszedtem a fülemből a fülest, leraktam a mellettem lévő üres székre, és felvonszoltam magam a színpadra, Mike mellé.

- Szia. John vagyok. - nyújt kezet. A bátyámra nézek, aki elmosolyodik.
- Nem arról volt szó, hogy csak nézem?
- Azt mondtam, hogy én nem foglak felhívni. - lesétál a színpadról, és helyet foglal a többi fiatal között. - Rendben. Akkor a szituáció a következő. John, te sétálsz az utcán, Maya te pedig késésben vagy munkahelyedről. Össze ütköztök, és innen kezdődik a dal. John! Valami olyat amit a húgom is ismer, oké?
- Rendben.
- Én nem fogok énekelni! - közlöm.
- Most igen! - mondja Mike. - Rendben, mehet!
- Mit ismersz? - kérdezi John.
- Nem fogok énekelni. Ha a bátyám azt hiszi, hogy igen, akkor - a bátyámra nézek és hangosan, hogy mindenki hallja, azt mondom. - TÉVED!
- Bízz bennem.
- Nem is ismerlek!
Megragadj a kezem, és kihúz a függöny mögé.
- John vagyok. 21 éves. Ohioban születtem, a szüleim 13 éves koromban költöztek ide. 15 éves koromba jöttem utánuk. A nagyszüleim meghaltak. Folyamatos nélkülözésben éltünk. Apám alkoholista volt, ezért anyám elhagyta. Amíg anya dolgozott én vigyáztam a 2 éves húgomra. Imádok énekelni, és színészkedni. Kedvenc kajám a spagetti. Sorozatok közül a kedvencem a Glee. Kedvenc filmem a Grease. Kedvenc színészem John Travolta. Zenéből meghallgatok mindet. Imádok táncolni. 17 éves koromban jártam társastáncra, és 3 évig balettoztam is. Tavaly hagytam abba, hogy több időm legyen erre a sulira. A lányokat szeretem, nem vagyok gyilkos, nincs priuszom, soha nem volt dolgom a hatósággal.
- Oké. És ezt miért mondod el?
- Azt mondtad, nem ismersz. Nos, most már igen.
- Mit vársz? Hogy most én is mondjam el milyen nyomorúságos az életem?
- Arra kérlek, hogy énekelj velem. - hosszú gondolkodás után, beadom a derekam.
- Nem tudok énekelni. És ez a téma, hogy "véletlenül" összeütközünk, majd dalra fakadunk kicsit lapos... Amúgy a Grease-t én is imádom.
- Tudom, és van egy ötletem.

***

- Rendben. - sétálunk a színpad közepére. - Mivel a bátyám egy szava hihetetlen ember, ezért rákényszerülök, hogy itt legyek veletek. Nem mintha olyan rossz lenne. Szóval megkérnénk mindenkit, aki jelen van, a bátyámon kívül, hogy jöjjön fel a színpadra. - nem kell könyörögni nekik. Minden srác felsiet. Körénk állnak, mi pedig elmondjuk mit kellene tenniük.
- Akkor mi kezdjük. Dominica, és Tony tiétek a második rész.- mondja John.
- Rendben.
- Vannak jelmezek is. - ajánlja fel az egyik csaj.
- Király. - mondják egyszerre. Én csak állok ott, amíg ők teljesen beleélve magukat a szervezésbe, megbeszélik, hogy ki mit fog csinálni. Gyilkos tekintettel a bátyámra nézek, aki csak vigyorog, és kényelmesebben elhelyezkedik a székében. Vissza fordulok a srácokhoz, akik már arról beszélnek, ki-kivel fog táncolni. Végül mikor úgy érezzük, hogy minden megvan a színpad mögé sietnek.
- 5 perc! - mondom Mikenak, majd eltűnök.

Tök király ruhákat találunk a raktárban. A lányok szoknyát, én egy bőr nacit húzok, és egy fekete pólót, a fiúk pedig farmert és pólót, - szinte mindegyik abban marad, mint amelyikben volt - visel. John beállítja a laptopot karaokére, majd megkéri az egyik takarítót, aki épp takarít, hogy ha jelez indítsa el. A színpadon sötét van. Nem látok semmit, ezért Johnba kapaszkodva megyünk a színpad közepére.
- Kész vagy? - kérdezi John.
- Soha nem leszek kész. Akkora égés lesz az egész.
- Jó leszel.
- Nem is ismersz.


* Tessa szemszöge *

- Majom! - üvölti Niall.
- Nem. - mondom.
- Akkor gorilla.
- Nem. Gyerünk már!
- GODZILLA! - kiáltja.
- Igen! - A srácokat meghívtuk ebére. Addig amíg kész nem lesz Activityzni kezdtünk.  A változatosság kedvéért Louis Perrivel, Zayn Harryvel, én Niallel, Liam Eleanorral van. Eddig Louis és Perrie állnak nyerésre.
- Rendben mi jövünk. - mondja Liam. Megcsörren a telefonom. Felugrok, és a szekrényhez megyek. Mike az, és videóhívást kér.
- Szia. -veszem fel. Remélem nincs semmi gond.
- Szia. Ráérsz?
- Igen. Mi a helyzet? Minden rendben? Maya? Hol vagy?
- A suliban. Maya kiválóan van. Reggel elrángattam magammal. Az egyik srác a csoportból felkérte, hogy legyen a partnere. Gondoltam érdekel.
- Maya felfog lépni? - tátom el a számat. A srácok felé fordulok. Minden szem rám szegeződik.
- Igen. MEHET! -  kiáltja valaki a túloldalról. - Kezdődik. - mondja Mike, majd elfordítja a kamerát. Gyorsan a srácok közé ugrok, leülök, és kinagyítom a képernyőt. Mindenki körém gyűlik.
- Mit nézünk? - kérdezi Niall.
- Mike rávette Mayát, hogy lépjen fel a Művészetis srácokkal.
- Maya énekelni fog?
- Igen. De stsssss! Kezdődik! - a szobára csend telepszik. A másik oldalon felcsendül a zene, kigyúlnak a fények, és meglátjuk az embereket.

* Maya szemszöge *


( Kattints ide, és olvass tovább! :) )

- MEHET! - üvölti John. A zene elkezdődik, a fények kigyúlnak. A srácok táncolni kezdenek. Mivel már vagy ezerszer láttam azt a filmet, ezért én is így teszek. Követem Johnt.

Glee grease


John

got chills, they're multiplying
And I'm losing control
'Cause the power, you're supplying
It's electrifying!

Én: 
 You better shape up, 'cause I need a man
And my heart is set on you
You better shape up, you better understand
To my heart I must be true

John: - Nothing left, nothing left for me to do



Együtt : 
You're the one that I want
           You are the one I want
Oo,Oo,Oo honey

You're the one that I want
You are the one I want
Oo, Oo, Oo honey

You're the one that I want
You are the one I want
Oo, Oo, Oo, the one that I need
Oh yes indeed




Dominica:

 If you're filled with affection
You're too shy to convey
Meditate in my direction
Feel your way



Tony:
 I better shape up, 'cause you need a man



Dom:
 I need a man who can keep me satisfied



Tony: 
I better shape up, if I'm gonna prove



Dom: 
You better prove that my faith is justified



Tony: 
Are you sure? Yes I'm sure down deep inside

Együtt: 
You're the one that I want
You are the one I want
Oo, Oo, Oo honey


You're the one that I want
You are the one I want
Oo, Oo, Oo honey


You're the one that I want
You are the one I want
Oo, Oo, Oo, the one that I need
Oh yes indeed


You're the one that I want
You are the one I want
Oo, Oo, Oo honey


You're the one that I want
You are the one I want
Oo, Oo, Oo honey


You're the one that I want
You are the one I want
Oo, Oo, Oo, the one that I need
Oh yes indeed


You're the one that I want
You are the one I want
Oo, Oo, Oo honey


You're the one that I want
You are the one I want
Oo, Oo, Oo honey


You're the one that I want
You are the one I want
Oo, Oo, Oo, the one that I need
Oh yes indeed


You're the one that I want
You are the one I want
Oo, Oo, Oo honey


You're the one that I want

  
- Ez király volt! - lihegem. A tánctól, és az "énekléstől", teljesen kifulladtam. Nem is értem, hogy lehet órák hosszat ezt csinálni. 
- Az volt! - mondja John. Közben vigyorog. 


* Tessa szemszöge * 

- Azt a.. - mindenki éljenez, és tapsol. 
- Nem is tudtuk, hogy tud énekelni. - mondja Perrie. 
- Én sem! - mondom őszintén. - Mike! ... Mike! 
- Igen? Sziasztok!- fordítja maga felé a kamerát, és köszön a mögöttem ülő srácoknak. Büszke vigyor terül el az arcán.  
- Ez lenyűgöző volt! - mondjuk egyszerre. 
- Igen.  Várjatok egy kicsit! - a kamera megmozdul, és Mike elindul. 

* Maya szemszöge * 

Épp csoportos ölelést tartunk, mikor a bátyám közbeszól. 
- Srácok! Egy picit gyűljetek körém! - mellé állok, ő pedig felemeli a telefont. A képernyő közepén Tessa vigyorog, körülötte pedig Perrie, Eleanor, és a One Direction tagjai. Az arcomról lefagy a mosoly. 
- Ő-ők... Ők látták? -  szemeim kikerekednek, és érzem, hogy elpirulok. 
- Igen. 
- Szia! - integetnek. - Király volt! 
- Azok ott a One Direction tagjai? - kérdezi egy lány a hátsó sorból. - Úr isten! 
- Maya király voltál! - mondja Lou. 
- Nagyon jó volt! Legközelebb szeretnénk elmenni, és élőben megnézni! Kérlek szólj előtte, oké? - mondja Eleanor.
- Ember ez jobb volt, mint a film! - mondja Niall. 
- Én is vevő lennék, egy első soros jegyre. - mászik a képernyőbe Harry. 
- Ránk is gondoljatok! - int Zayn.
- Nem!- elvigyorodok. Idegesen a szoknya szélét birizgálom. - Nem lesz több alkalom.
- Ne máááár! - kiáltják egyszerre a vonal túlsó végéről.  
- De. 
- Ha mégis meggondolod magad, akkor mi mindenképpen ott leszünk! 

- Rendben. - bólintok. - Ha most nem haragudtok, ezt - bökök a ruhára. - leveszem, majd kicsinálom a bátyám.
- Sziasztok! - mondják egyszerre. Kiveszem a bátyám kezéből a telefont, és bontom a vonalat.


***

- Szuper voltál. - mondja a bátyám, aki a kocsinak támaszodva vár rám.
- Nem állok szóba veled. - közlöm, és beszállok a kocsiba. Bekötöm magam, és várom, hogy elinduljunk. Mike is beszáll, beindítja a kocsit, kitolat és már el is indulunk.
Egész úton zenét hallgatok, így nem hallom, ha Mike mond valamit. Hazáig meg sem állunk. Otthon kipattanok a kocsiból, és a hátsó kertbe megyek.

***

- És annyira jól nézett ki!
- Tényleg fantasztikus! Tudtam, hogy csodálatos a lányunk.
- Melyik lányotok? - lépek be a konyhába, ahol anya, apa, és Mike egy rakáson ülnek.
- Te. - mondja büszkén anya. - Fantasztikusan néztél ki fent a színpadon.
- Te felvetted? - nézek a bátyámra.
- Igen. - mondja kertelés nélkül.
- De nem küldted el senkinek. - nem mond semmit. - Ugye nem küldted el senkinek?
- Csak Daninak.
- Király. - megfordulok és szembe találom magam Mariával.
- Nagyon jól énekelsz! - micsoda?
- Csak Daniellanak mi?
- Jó. Lehet, hogy neki is elküldtem. - emeli fel égnek a kezét. Kikerülöm Mariát, és a szobámba megyek, ahonnan egészen estig ki sem mozdulok.

- Vacsora. - jön fel Cyn. Ahogy jött úgy megy is. Becsapja maga mögött az ajtót, és eltűnik.

***

- Akkor szombaton utaztok? - kérdezi anya vacsora közben. Sült csirkecomb van, párolt zöldséggel.
- Igen, reggel. - mondom két falat között.
- És mikor jössz?
- Szerintem kedd környékén. Nem tudom. Még nem beszélem Tessával. Ashnek már vasárnap vissza kell utazni. Én szeretnék tovább maradni.
- Minek? - kérdezi Cyn. Nem figyelek rá, csak lenyelem a kaját.
- Ash azt akarja, hogy oda költözzek hozzá. - mondom a témát terelve. Anyám nem szól semmit.
- És mit válaszoltál? - kérdezi apa.
- Hogy semmi értelme nem lenne. Ő folyamatosan suliban van, és ha otthon van, akkor is tanul. Én csak feltartanám.
- Mit szeret benned az a srác? - kérdezi Cyn fintorogva.
- Cyntia. - figyelmezteti apa.
- Most mi van? - csattan fel. - Csak az igazat mondom.
- Hagyd apa. Keserű a szőlő.
- Csak kihasználja Asht. Ahogy eddig minden srácot. Nem csoda, hogy Harry kidobta. - na eddig tartott nálam a tűrés. Lerakom a villát, és felkapom az első kezembe akadó dolgot, ami a csirkecomb, és gondolkodás nélkül hozzá vágom. A hús az arcán csattan.
A helyiségbe csend telepszik. Cyntia rám néz. A szemei tűzben égnek. Körbe nézek az asztalnál. Anyámon kívül, mind a nevetéssel küzdünk. Felmarkol egy marék párolt zöldséget, és hozzám vágja. A hajam tiszta zöldség darabos lesz. És is így teszek, és felé hajítom, de elhajol, így az Mariát találja el. Ő is felmarkol egy adaggal, és felém dobja. Hátra lököm a széket, így ez az adag Mikeot találja el.
- KAJA CSATA! - üvölti.

- Elég! - kiáltja anya, miután már apa is beszáll. A szoba padlója, párolt zöldséggel van beterítve. Még a tálból is eltüntettük. Anya teljesen kiakadva, áll az asztal végénél. - Mégis mi a fene ütött belétek? Normálisak vagytok?
- Drágám! - lép mellé apa. Mind ledermedve figyeljük, hogy mi történik. Ha egyszer anya ideges, akkor kő kövön nem marad. - Engedd el magad egy kicsit! - apa belemarkol az asztalon szanaszét heverő zöldség halomba, és anya arcára keni. Mind lélegzet visszafojtva várjuk a következményt. Anya idegesen apára néz.
Apának annyi.
Ehelyett anya is belemarkol a zöldségbe, és apám fejére nyomja.
- Szeretlek titeket! - mondja, majd egy puszit nyom apám szájára.

***
Közös erővel takarítunk össze. Anya csoportokra osztott minket. Engem Mike Mariával, anya apával, én pedig Cynnel. Utálom!
- Megmozdulnál? - kérdezem idegesen. A zöldség közepén áll, és telefonozik. Nem csinál semmit, ezért egy kicsit meglököm.
- Normális vagy? - akad ki, mintha olyat tettem volna, amivel az életét kockáztatom.
- Örülök, hogy Maria észhez tért. - jegyzem meg.
- Az egy kis áruló.
- Te meg egy bunkó vagy.
- Te meg egy szajha.
- Tudod mit? Mi lenne, ha elhúznál innen, ha már nem segítesz semmit?
- Nem fogok elmenni. Nem mondod meg, hogy mit csinálok.
- Cyntia. - figyelmeztetem.
- Szajha?! Harry is csak lyukra ment nál...- nem hagyom, hogy befejezze. Ezúttal nem csirke comb csattan az arcán. - Mocskos ribanc! - kap az arcához.
- Kérsz még egyet?
- Mi folyik itt? - lép közbe apa.
- Ez a ri...
- Türtőztesd a szádat kisasszony! Maya add neki a seprűt, meg a lapátot. Majd ő megcsinálja. A telefonodat kérem Cyn.
- Micsoda? De hát, ez ütött meg!
- 2 hét szoba fogság. Holnaptól érvényes. Na kezdj neki, ha még ma le akarsz feküdni. Gyere Maya. - átadom a seprűt meg a lapátot, és hátat fordítok neki. Elmegyek fürdeni. Kihámozom a hajamból a zöldséget, majd megmosom.

Lent tévézünk Mikekal, mikor csengetnek.
- Nyitod? - néz rám.
- Nyitom. - tápászkodok fel. Az ajtóhoz vonszolom magam. Megkeresem a kulcsot, és kinyitom.
- Meglepetés! 

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett:))) Gyorsan kövit!!!*-*

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jooooooo!!!! Imadm a blogod!!!! Varom a kovi reszt!!!! :)))

    VálaszTörlés
  3. Ez most komoly?? Tényleg? Hát itt kell abbahagyni? Volt neked gyerekszobááád?
    Ilyen nincs :(

    VálaszTörlés