2014. szeptember 22., hétfő

68. fejezet / Előítélet.

Mottó: Ami nem öl meg, erősebbé tesz! Ami nem öl meg, az harcossá tesz! 



* Harry szemszöge *

A láz egyre magasabb és magasabb. Teste forró. Remeg.
- Kérlek engedj! - suttogja, és zokogni kezd. - Elfogok késni. - próbál eltolni magától, de nem hagyom. Szorosan tartom.
- Stssss. Minden rendben lesz. - minél hamarabb le kell vinni a lázát. Hiába verem fel a lakás többi tagját, nem tudom elmagyarázni, hogy mi a fene a bajom. Hirtelen döntést hozok. Felkapom, és a kezemben tartva a fürdőbe sietek vele.
- Harry! Megfognak ölni téged is. Nem akarom, hogy itt maradj! - nyöszörgi.
- Minden rendben. Nemsokára rendbe jössz. - suttogom. A fürdőszoba ajtó, hangosan csapódik neki a fürdőszobafalnak. Felkapcsolom a villanyt, és azonnal beállok vele a zuhanyfülkébe, ahol megengedem a hideg vizet.
A víz eláztat mind a kettőnket. Maya hamarosan lenyugszik, és átkarolja a vállam.
- Ne engedj el.
- Itt vagyok, és nem megyek sehova. - nemsokkal később, még mindig a kezemben tartva őt, elzárom a vizet, és lecsúszok a fal mentén. A mellkasomnak dőlve, remegve alszik el.
A fejemet a falnak döntöm, és még közelebb húzom magamhoz.
- Mi a fene történt Sam? - hallom egy idő után  a folyosóról Mrs. Smith hangját.
- Ne tudom asszonyom. - a hang egyre közelebb ér hozzánk, aztán nemsokkal később egy alak áll meg az ajtóban.
Sam az.
- Jézusom. Asszonyom, jöjjön. - néhány másodpercen belül Mrs. Smith is megérkezik. Szeme rajtunk állapodik meg.
- Atyaég. - kezét a szája elé rakja. Bárcsak érteném amit beszélnek. - Hívja az orvost Sam. - Maya nagyanyja beljebb lép, és letérdel Mayához, az inas pedig eltűnik. Remélem orvosért küldték.

* Maya szemszöge *

Ahogy kinyitom a szemem, az ablakon beszökő napsugár vakít el. Hunyorítok, amíg meg nem szokom. A fejem majd szét szakad. Az éjjel gyötrelmes volt.
 A másik oldalra fordulok. Harryt keresem, de nincs az ágyban.
Miért nincs?
Az ajtó kinyílik, és Harry lépbe. Kezében egy pohár vízzel.
- Jó reggelt. - üdvözöl. - Hogy vagy?
- Azt hiszem jobban. - kezembe adja a poharat és a gyógyszert. Gyorsan lenyelem egy korty vízzel a többit a szekrényre teszem. Nem vagyok szomjas.
Kezét a homlokomra teszi, majd megnyugtatón elmosolyodik.
- Aludtál valamennyit? - kérdezem. Befekszik mellém, és magához húz. A fejem a mellkasára teszem, és átkarolom a derekát.
- Fogjuk rá.
- Köszönöm. - felnézek rá.
- Szeretlek. - csókolja meg a homlokom.
Ezután egyikünk sem szól. Lassan vissza alszok.

- Az egyikőtök meghal, a másikotok túléli. Választhattok. 
- Engedje szabadon. - mondja egyezkedve Harry. - Én voltam az. Ő semmiről sem tehet. 
- Rendben. Akkor hát legyen. 
- Hadd én, apám! - lép a szobába Rob. 
- Miért is ne. Gyere. - átadja a fegyvert a fiának, és hátrább lép. Engem felemelnek a kanapéról, és elrángatnak. 
- Harry. - suttogom. 
- Térdelj le. - utasítja Rob Harryt, aki lassan letérdel a kanapé elé. Rob elvigyorodik, a fegyver elsül. 
- Harry! - üvöltöm, és rángatózni kezdek, de erősen tartanak. A golyó Harry combját találja el. A földre zuhan, és a sebre szorítja kezeit. 
A pisztoly ismét elsül, a golyó a vállát találja el. 
- Kelj fel! - parancsolja neki Rob. De Harry nem mozdul. - Kelj fel! - lassan kel fel, és a térdére áll. Próbálom vele felvenni a szemkontaktust, de egy pillanatra sem tekint rám. - Állj fel! - Harry nehezen, de feláll. Testsúlyát a még ép lábára helyezi. Rob felemeli a fegyvert, és Harry szívére irányítja azt. 
- Ne öld meg. Kérlek! - könyörgök neki. Rám tekint, és hangosan nevetni kezd, mintha valami egészen vicces dolgot mondtam volna. Végül abba hagyja a nevetést, és végig néz Harryn. - Kérlek. 
- Rendben. - feleli. - De csak mert ilyen szépen kértél. - mosolyog rám. Megkönnyebbülök. - Nem ölöm meg. - felém lép, én pedig Harryre nézek, aki azonnal felém fordítja a tekintetét. 
Ő rájött, amire én csak azután jövök rá, hogy már késő. 
Egy jól irányzott lövéssel mellkason lő, ezzel átlyukasztva a szívemet.  
- Ne! - üvölti Harry. Tekintetünk összekapcsolódik. Fájdalom, és megbánás csillog bennük. Térdre esik, engem pedig elengednek, és mindenki kivonul a szobából. 
 Csak ő, és én vagyunk. Mellém mászik,  fejemet az ép combjára fekteti, és a  sebre nyomja a kezét, hogy enyhítse a vérzést. A fájdalom szétsugárzik a testemben. Erőltetetten rámosolygok. Egyre nehezebben lélegzem. A szívem hevesen ver, próbálja pótolni a vérveszteséget. 
Szeméből könnyek potyognak. 
- Nem hagyhatsz itt. - suttogja. 
- Sosem foglak. - nyögöm. A szívem egyre hevesebben ver, a légzésem egyre nehezebb. Hamar foltok jelennek meg a szemem előtt. - Szeretlek. - suttogom, aztán az élet eláramlik a testemből. A küzdő szívem feladja, a légzésem elakad. 

Mély levegő után kapkodva ébredek fel. Harry mellettem alszik. Fejemet a szíve fölé hajtom és megnyugvást keresve átkarolom a derekát.
Csak álom volt.  - nyugtázom. Lassan megnyugszok, de vissza már nem tudok, nem akarok aludni. A szekrényen pihenő digitális óra szerint délután 17 óra 18 perc van. A csendben rájövök, hogy a napok óta szúró érzés eltűnt a mellkasomból. És az orrom sem folyik.
Megpróbálok közelebb mászni hozzá, ezzel felébresztem.
-  Nem akartalak felébreszteni. - nézek fel rá. Féloldalas mosolyt villant rám, homlokon csókol és magához szorít.
- Jobban vagy?
- Aha. Azt hiszem jobban.
- Akkor jó. Ki akartak tenni a szobából, de nem hagytam. Még jó, hogy az orvos tudott angolul.
- Összevesztél a nagyanyámmal? - vigyorgok rá.
- Már amennyire két különböző nyelven össze lehet. Elmondtam, hogy nem tágítok, az orvos elmondta a nagyanyádnak, aki olyan csúnyán nézett rám, hogy szerintem jobb is, hogy nem értettem mit mondott ezután.
- Szűz Mária, Jézus anyja...! ... Köszönöm, hogy itt maradtál.
- Nem hagyhattalak egyedül. - Nem hagyhatsz gyedül. Rögtön felelevenedik bennem az álom. - Hé! - böködi meg az oldalam. - Hol jársz?
- Kérdezhetek valamit?
- Mond csak. - a könyökömre támaszkodok, és úgy vizsgálom az arcát. Még mindig látszik a szemöldökénél a heg, ami a hatalmas nyílt seb után maradt. Megérintek minden olyan pontot, ahol egy éve még fájdalmat okozott volna neki az érintésem. - Mit csinálsz?
- Utáltalak úgy látni, ahogy aznap este összeverve, csupa véresen láttalak. - arcán megfeszülnek az izmok.
- Én pedig még mindig utálom magam, hogy énmiattam kellett mindezt átélned.
- Harry nem a te hibá...
- De, igenis az én hibám. - mondja ellentmondást nem tűrve.
- Sosem mondtad mi történt az öreggel és azzal a barommal, miután minket elrángattak Paullal. - sokat vergődve magában, hogy elmondja-e vagy ne, végül megszólal.
- Miután elvittek titeket, - keze megfeszül a derekamon. - az öreg papolt egy sort, hogy milyen családdal veri a sors. Hogy a felesége ellene fordult, a másik két gyerekével együtt. Végül valami szobában kötöttünk ki, ahol megkezdődött a vérfürdő. Pár perc múlva megérkeztek a zsaruk, addigra azonban már mozogni nem tudtam. Egy golyó volt a vállamban, de azért ott mert az a barom nem tudott célozni. Össze rugdostak... Aztán az öreg kinyírta a saját fiát, végül magával is végzett. - elcsendesül, de nem néz rám. Ahogy meséli, undor fut végig az arcán. - A fájdalmat látni anyám, és a te szemedben... - azonnal felelevenedik bennem a pillanat, amikor csupa véresen, félig lévén eszméleténél, feldagadt arccal kiszáll a kocsiból. A tekintete az agyamba égett. A sírás határán állok, és ezt ő is észreveszi. - Sajnálom. - felül, felém tornyosul, és engedélyt kérve ajkaival a csókhoz felém hajol. Nem gondolkodok, megcsókolom.

- Soha többen, még csak gondolni sem fogunk rá, oké? - bólintok, mert csak ennyire futja. Vissza dől, és erősen magához szorítva engem is vissza húz. Alig kapok levegőt az ölelésébe, de nem bánom. Akár az örökké valóságig így tudnék maradni.
- Harry?
- Igen?
- Nem tudok megmozdulni...
- Így kell összebújni. - kicsit ereszt a szorításon, de nem enged el. - Holnap után már Franciaországba utazunk.
- A szerelem városa.
- Mi?
- Phineas & Ferb is énekelte " Itt a szerelem vár. " - éneklem, mire nevetni kezd.
- Phineas & Ferb? - kérdezi. Összehúzott szemöldökkel, nevetve néz rám.
- Igen. Miért? Csak azt ne mond, hogy nem láttad még egy részét sem.
- Hát.. nem igazán emlékszem rá... na de hogy van ez a dalocska?
- Nem fogok énekelni!
- Miért?
- Mert te vagy az énekes, nem pedig én. Ezt a szerepet meghagyom neked.
- Hahaha. - nevet fel hangosan. - Tudod néha...- kezd bele, de nem fejezi be.
- Mit néha?
- Semmi. - rázza a fejét. Hátra nyúl a szekrényhez, és felveszi a telefonját. - Mi a címe ennek a dalnak?
- Te most komolyan megakarod nézni?
- Aha. Szóval?
- Oké. Azt hiszem... " Itt a szerelem vár ". - belép Youtubra, és bekapcsolja.
- Jó fej krapeknak tűnik ez a piros ha...
- Vörs. - javítom ki. - A haja színe vörös, és a neve Phineas.
- Oké. De Ferbnek komolyan zöld a haja? Zöld? Jézusom!
- Szerintem egészen jól áll neki.
- Mikor nézted te ezeket?
- Tudod, mikor te turnén voltál volt némi szabad percem.
- Értem. És mióta hazajöttem...
- Egy szabad percem sincs.
- Oh. Útban vagyok? - elenged, egyik könyökére támaszkodva fölém magasodik. Gondolkodást tettetek. Felháborodottan tátja el a száját, majd össze csukja és lecsap vele az enyémre. A telefont leteszi mellém. - Szóval? Útban vagyok?
- Talán. - ravasz mosoly kíséretében vállat rántok. Újra megcsókol, ezúttal minden szenvedélyét beleadva.
Kifulladva hajol hátra, kérdőn néz rám.
- Nem. Azt hiszem jól megvagyok melletted.
- Azt hiszed? - egy gyors mozdulattal rám ül, és csikizni kezd.
- Harry! - kiáltom nevetve. Próbálok kiszabadulni alóla, vagy legalább leállítani, de nem hagyja. - Oké! - megáll és várakozik. - Megvagyok melletted! - jelentem ki. Újra csikizni kezd. Megragadom a kezeit, és elemelem magam mellől. - Szeretlek. - kezeit az arcomra teszi, és lassan megcsókol.
- Én is. - motyogja. - Szeretném, ha az én... - sosem tudom meg, hogy mit szeretne, mert kopognak az ajtón. Levetődik rólam, és laza helyzetbe vágja magát. Megigazítom a takarót, a párnákat, és lazán a mellkasára hajtom a fejem, ő átkarol mintha semmi sem történt volna az imént.
- Igen? - kiáltom. Az ajtó lassan kinyílik. Sam lép be rajta.
- Ne haragudjon a zavarásért.
- Mondja Sam.
- A vacsora tálalva.
- Máris megyünk. - Sam bólint, majd kimegy a szobából maga után becsukva az ajtót. Felpattanok, és felkötöm a hajam.
- Menjünk vacsorázni. Farkas éhes vagyok. - úgy ahogy vagyunk lemegyünk vacsizni. Kéz a kézben sétálunk le. A nagyanyám már az asztalnál ül. - Szia nagyi. - csókolom arcon.
- Szerbusztok.
- Jo estét. - int Harry. Nagyanyám üdvözlés képen csak komoran bólint. Leülünk, és neki látunk a vacsorának.
- Jobban vagy? - kérdezi.
- Igen. Egész jól érzem magam. - és tényleg. A náthám mintha soha nem is lett volna. Semmi nyoma.
- Örülök. Azért az antibiotikumot még szedd be.
- Rendben. Vacsora után beveszem. Mit csináltál ma?
- Anna itt volt ma nálam. Beszélgettünk, meg sétáltunk a kertben. Üdvözletét küldi. Szeretett volna látni, de az éjszaka történtek után, - szeme Harryre siklik. - jó, hogy eltudtál aludni. A barátod pedig... igen akaratos fiú. - az akaratost nem épp szép hangnemben jegyezte meg.
- Nagyi...
- Az én házam, az én szavam, az én szabályaim. - a kaja megakad a torkomon.
- Ő csak nem akart magamra hagyni. Féltett.
- Egy másik szobában is félthetett volna! A hangnem amit megengedett magának, illetlen, és nem épp kedves. Nem illik hozzád.
- Jézusom! - emelem fel a hangom. Cinikusan felnevetek, de semmi jókedv nincs a hangomban. - Mióta lettél ennyire elítélő?
- Itt most nem az elítélésről van szó. - leteszi a kést és villát. Nem épp szelíden. - Ha lenne egy kis eszed észrevennéd, ami magától értetődő!
- Mi értetődő magától? - kérdezem már kiakadva.
- Hát nem veszed észre? Ő világsztár! Bármelyik lányt megkaphatná!
- Igen, de ő engem szeret.
- És te elhiszed ezt a marhaságot? Miért érné be veled, mikor bármelyik lányt megkaphatná? Azt hittem apádék jobban neveltek. Azt hitem, hogy te leszel az, aki nem esik bele ebbe a hibába. Mi történt veled?
- Felnőttem nagyi! És Jézusom! Miért érné be velem? Ez hallatlan! Egy nagymamának nem az lenne a dolga, hogy biztassa az unokáját?
- Nem, ha arról van szó, hogy marhaságot csinál. És te, hatalmas marhaságot csinálsz! Bedőlsz egy olyan embernek, akiről azt hiszed fülig szerelmes beléd. Akit annak látsz, akinek te akarod hogy legyen.
- Olyannak látni akinek akarom, hogy... Ez már túl megy minden határon! - kiáltom. - Mindenki megakarja mondani, hogy mi a jó nekem. Hogy nem veszed észre, hogy én nem akarok az a lány lenni, akit kiskoromban elképzeltél? Miért hiszed azt, hogy majd hazajövök és a te életedet fogom élni? Mert tudom, hogy ezt akarod! De én nem akarok olyan itt ragadt lenni. Én kint élek. Nekem kint van az otthonom, a családom, a barátaim. És igen, szeretem őt, és ő is szeret engem. Ha ezt nem tudod elfogadni, akkor nem is tudom, hogy miért is vagyunk mi itt egyáltalán! - a nagyanyám tágra nyílt szemekkel néz rám. Kiakadtam. És azt hiszem jogosan. Mégis, a nagyanyám reakciója valahogy elbizonytalanít efelől. Szemét a szalvétájának szenteli, amellyel megtörli a száját.
- Rendben. Én most vissza vonulok. További jó étvágyat. - mondja, és távozik az asztaltól.
- Minden oké? - kérdezi Harry, és megszorítja a kezemet az asztal alatt. Magamra erőltetett hamis mosollyal fordulok felé.
- Persze, csak egy kicsit összezörrentünk. Semmi komoly.
- Biztos?
- Kóstoltad már a sonkát? - nyúlok a tényérért, tématerelés gyanánt. - A család közeli barátjától van. Nagyon finom. Titkos receptből készítik a pácot amiben áztatják. Isteni.
Még két szelet kenyeret magamba gyűrök, de ez sem segít azon, hogy túllépjek az előbbieken. A nagyanyám átlépett egy határt, amit senkinek sem tűrtem el. Beleszóltak az életembe. Mára már elegem van ebből.

Már nem az vagyok, aki szerencsét próbálni indult Londonba. A barátommal, életem szerelmével ülök egy asztalnál. Azt állítják kihasznál?
Kérem a bizonyítékot!

7 megjegyzés:

  1. OMG! Ez...nagyon jo lett! Remelem kibekulnek a mamajaval. :)
    Gyorsan hozd a következőt, kérlek! *-*
    Julcsi x. ✌

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó lett,nem lesz kövi?:))

    VálaszTörlés
  3. Drága Emőke! Iszonyúan hiányzik a blog. hiányzik hogy olvashassam .
    kérlek jelezz vissza hogy mi történt vagyhogy befejezted-e vagy miért nem folytatod. :( millió puszi . : Kitti <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Draga Kitti. Nagyon orulok hogy irtal, sokat jelent! <3 Nos, nagyonszegyellem magam, hogy csak igy eltuntem, de nagyon sok minden kozbejott... Nagyon hianyoztok, es nem. Nem fejeztem még be, csak egyszeruen minden kozbejott. Tonkrement a laptop, a telefonom egy rakas szemét, a nagy gepunk haldoklik idom nem volt konytvarba menni, hogy onnan tudjam irni, rengeteget kell tanulni... És minden egyeb... Borzasztoan hianyoztok, es az is hogy folytassam de most is hugom leendo karacsonyi ajandekarol irok... LOL. A 69. resz mar 2 honapja el lett kezdve ma pedig irtam hozza 2 teljes mondatot... Szoval haladok, es igyekszem feltenni, es folytatni a tortenetet, amelyneka kozeljovoben vege. De aggodasra semmi ok. Ez meg nem most lesz... Talan jovore... Lol... Igazn kozeljovo... lol. Mar azt sem tudom mit irok... Eredetileg amugy 60 Reszresre terveztem ezt, de nezzd hol vagyok... Lol.
      Szeretlek titeket, es igerem, amint hugom elaludt holnap este folytatom a reszt. ( <3 i love you Mesikém. <3 )
      Ezerszer ölel, es millioszor puszi: Emőke.

      Törlés
    2. U.i.: Lesz 2. évad, mely ennek a szoros folytatása lesz!! <3 :-)

      Törlés